#PredýchameToChallenge - Zoznam vedeckých štúdií

Obsah:
1. Redukcia úrovne stresu
2. Rovnováha hormónov
3. Zlepšenie koncentrácie
4. Podpora kardiovaskulárneho systému
5. Zlepšenie pľúcnych funkcií a hlasu
6. Zmiernenie užívania drog a závislosti
7. Zabránenie anti-sociálneho správania
8. Boj s väčšinou syndrómov depresií
9. Ďalšie efekty
-
-
Redukcia úrovne stresu
Pomalé dýchanie zvyšuje pokoj [Mark Krasnow, Kevin Yackle, Jack Feldman and others, 2017]
Hlboké dýchanie znižuje hladinu oxidačného stresu, hladiny kortizolu a zvyšuje hladiny melatonínu. [Diaphragmatic Breathing Reduces Exercise-Induced Oxidative Stress (Daniele Martarelli, Mario Cocchioni, Stefania Scuri, and Pierluigi Pompei, 2009)]
Čo robí oxidačný stres s Tvojim telom? [Oxidative Damage of Nuclear DNA in Liver of Rats Exposed to Psychological Stress (Shuichi Adathi, Ken Kawamura, and Kazuo Takemoto, 1993)]
Zvýšenie odolnosti voči stresu. [The effect of meditation on perceived stress (Dias S., 1997)]
-
-
Rovnováha hormónov
Zlepšenie nálady [Serotonin, noradrenaline, dopamine metabolites in transcendental meditation-technique (Bujatti M, Riederer P., 1976)]
Meditácia obsahujúca pravidelné hlboké dýchanie ovplyvňuje krvné výsledky. [Hormonal and biochemical responses to transcendental meditation (R. Cooper, B. I. Joffe, J. M. Lamprey, A. Botha, R. Shires, S. G. Baker, and H. C. Seftel, 1985)]
-
-
Zlepšenie koncentrácie
Zlepšenie akademického výkonu detí [Academic Performance among Middle-School Students after Exposure to a Relaxation Response Curriculum (Benson H., Wilcher M., Greenberg B.; Huggins E., Ennis M., Zuttermeister P., Myers P.,Friedman R., 2000)]
-
-
Podpora kardiovaskulárneho systému
Stabilizácia tepu srdca [EEG Spectral Analysis of Relaxation Techniques (Gregg D. Jacobs, Richard Friedman, 2004)]
Zníženie krvného tlaku [Beyond medications and diet: alternative approaches to lowering blood pressure: a scientific statement from the American heart association (Brook RD, Appel LJ, Rubenfire M, Ogedegbe G, Bisognano JD, Elliott WJ, Fuchs FD, Hughes JW, Lackland DT, Staffileno BA, Townsend RR, Rajagopalan S, 2013)]
Rôzne dýchacie vzorce ovplyvňujú kardiovaskulárny systém odlišným spôsobom. [Effects of Various Prāṇāyāma on Cardiovascular and Autonomic Variables (Nivethitha L, Mooventhan A, Manjunath N, 2016]
-
-
Zlepšenie pľúcnych funkcií hlasu
Významné zlepšenie pomalej vitálnej kapacity (slow vital capacity - SVC), vynútený expiračný objem v 1 s (FEV1) spolu s PEF, FEF25% a MVV [Effect of Bhramari pranayama and OM chanting on pulmonary function in healthy individuals: A prospective randomized control trial (Mooventhan A, Khode V, 2014)]
Zlepšenie akustických a aerodynamických parametrov hlasu [Effect of Bhramari Pranayama on the Acoustic and Aerodynamic Parameters of Voice in Normophonic Females (Manjunatha U, Bhat J, Radish K, Bajaj G, 2018]
-
-
Zmiernenie užívania drog a závislosti
Boj proti toxickým túžbam [Combating Addiction with Meditation (Patricia Carrington, 1999)]
[Meditation Subculture and Drug Use (H. C. Ganguli, 1985)]
[A Longitudinal Study Of The Influence Of The Transcendental Meditation Program On Drug Abuse (Schenkluhn H., Geisler M., 1974)]
-
-
Zabránenie anti-sociálneho správania
[Meditation Research: The State of the Art in Correctional Settings (Samuel Himelstein, 2011)]
[A Systematic Review and Meta-Analysis of Yoga and Mindfulness Meditation in Prison. Effects on Psychological Well-Being and Behavioural Functioning (Katherine M. Auty, Aiden Cope, Alison Liebling, 2015)]
-
-
Boj s väčšinou syndrómov depresií
Treatment of Major Depressive Disorder with Iyengar Yoga and Coherent Breathing: A Randomized Controlled Dosing Study
-
-
Ďalšie efekty
Rôzne dychové vzorce ovplyvňujú rozličné časti ľudského mozgu, ktoré prinášajú rozličné efekty na celé telo.
-
-
-

Naber odvahu na #PredýchameToChallenge!

Search